Šumava |  Sušice |  Čkyně |  Prachatice |  Kvildsko |  Vimperk |  Volary Webkamery:  Šumava |  HumlNET |  ČHMÚ Počasí |  Ubytování Šumava
  • Šumava.eu - Tipy na výlet
    NOVÉ ÚDOLÍ – VOLARY – ZBYTINY - PRACHATICE

Cyklovýlet

• Kategorie: cyklo
    • Obtížnost: střední
    • Délka: 44 km
    • Dostupnost: vlakem

Cyklistický výlet, na který se dnes vydáme, zahájíme na Novém Údolí, kam se vypravíme vlakem, vozidlům je vjezd zakázán. Vlakové spojení je jak od Volar, tak od Českých Budějovic.

Nové Údolí je bývalá obec na samé hranici s Německem, v minulosti zde býval železniční přechod na trati Volary – Pasov. Na německé straně však železnice zanikla. V místním muzeu v historickém vagonu můžeme shlédnout fotografie z okolí z různých časových období.

Z Nového Údolí vyrazíme po cyklostezce 1024 do 4 km vzdáleného Stožce po asfaltové silničce převážně lesem. Ve Stožci odbočíme doleva, přejedeme Studenou Vltavu a po pár metrech nás čeká rozcestí, my odbočíme doprava na Stožecká luka. Po prašné cestě téměř po rovině projíždíme přes krásné louky, po 2 km dorazíme na další rozcestí, zvolíme přímý směr a pokračujeme již po asfaltové cestě lesem až k obci Dobrá, zde odbočíme doleva a obec Dobrou mineme. Po krátkém, ale prudkém stoupání přijedeme na křižovatku, uhneme doprava a sjedeme z kopce až na Soumarský Most, přejedeme koleje a po pár set metrech se dostaneme na hlavní silnici, odbočíme vpravo a po ujetí 5 km přijedeme do Volar, kde stojí za shlédnutí dochované místní domy alpského stylu, v jednom z nich je místní muzeum.

My za náměstím odbočíme doprava a po cyklostezce 1055 pokračujeme směrem na Zbytiny. Tento úsek je většinou po kamenitých lesních cestách, místy špatně sjízdný, naprosto nevhodný pro silniční kola. Kritický úsek je však dlouhý cca 1 km, takže lze lehce překonat pěšky. Před obci Zbytiny přejedeme přes řeku Blanici.

Ve Zbytinách projedeme kolem místní pily a nádraží, odbočíme doleva a po pár sete metrech doprava na Skříňéřov po nově zrekonstruované silnici. Po téměř rovinatém úseku dorazíme do Chrobol, odbočíme doleva a čeká nás několika kilometrový sjezd po hlavní silnici až do Prachatic, kde je cíl dnešního výletu.