Šumava |  Sušice |  Čkyně |  Prachatice |  Kvildsko |  Vimperk |  Volary Webkamery:  Šumava |  HumlNET |  ČHMÚ Počasí |  Ubytování Šumava
  • Šumava.eu - Tipy na výlet
    HRBOV - HRBOVSKÉ RYBNÍKY - NETOLICE

Pěší výlet

• Kategorie: pěší
    • Obtížnost: nízká
    • Délka: 9 km
    • Dostupnost: autem

Místo které dnes navštívíme leží v podhůří Šumavy a stojí jistě za návštěvu. Autem dojedeme do do obce Hrbov, kam se dostaneme z Netolic nebo ze Lhenic na Prachaticku.

V Hrbově zaparkujeme na místní návsi. Vesnička je součástí městyse Lhenice a leží v nadmořské výšce 450 metrů n.m. Zvolíme červenou turistickou značku, po pár stech metrech dorazíme na „Hrbov - rozcestí“ a odbočíme po červené doprava. Po pravé straně budeme míjet louky na kterých se pasou koně, polevé straně je místní potok. Půjdeme po pěšině na navezeném náspu, který se mírně klikatí. Přijdeme do malé chatové osady, která leží na břehu dvou rybníků. Vpravo je Velký hrbovský rybník a nalevo Malý hrbovský rybník. Ani jeden však není vhodný ke koupání. Po hrázi rybníka se dostaneme na rozcestí „U Pekla“. Z těchto míst jsou pěkné výhledy po místních polích a loukách a také na nejbližší šumavské kopce.

„U Pekla“ odbočíme doprava a po prašné cestě na okraji lesa dojdeme do další chatové osady Peklo. Na konci osady odbočíme vlevo do kopce, stále po červené turistické značce, která nás dovede po chvíli až na náměstí v Netolicích. Cestou nad Netolicemi nás čeká pěkný výhled na městečko s 2700 obyvateli.

Netolice patří mezi nejstarší obydlená území na jihu Čech. Nalezená pohřebiště v okolí města jsou již z doby bronzové. Nejstarší písemná zmínka o Netolicích je z Kosmovy kroniky z roku 981. Ze známých osobností se v Netolicích narodil například Josef Kajetán Tyl.

Z náměstí se vydáme zpět do Hrbova po silnici směrem na Lhenice kolem rybníku Mnich, přejdeme hráz rybníka Podroužek, který je na rozdíl od ostatních místních rybníků vhodný ke koupání.

Výlet se dá absolvovat i dětským kočárkem, první 2 km jsou však hůře sjízdné.